Kim Peters Advies
Betekenis geven aan onderwijskwaliteit

Ben jij bestuurder, schoolleider, teamleider, bouwcoördinator of adviseur in het onderwijs en wil jij kwaliteitszorg echt betekenis geven?  Wil jij bouwen aan een sterke kwaliteitsstructuur én -cultuur, waardoor het onderwijs elke dag beter wordt? En vraag je je af hoe?

 
Herken je het gevoel...

 

  • dat kwaliteitszorg iets is dat in een handboek staat?
  • dat er kwaliteitsbeleid en procedures zijn vastgelegd waarin de bedoeling ontbreekt?
  • dat kwaliteitszorg wordt ervaren als iets dat je er bij doet?
  • dat de vragen rondom kwaliteitszorg vooral gaan over wat moet?
  • dat school- en jaarplannen in de la verdwijnen?

Kim Peters helpt je stapsgewijs bij het verbeteren van de kwaliteitszorg. Dit behelst zowel de kwaliteitsstructuren, als - nog belangrijker - de kwaliteitscultuur. Vanuit een heldere analyse van de huidige situatie en op basis van de visie en waarden van de organisatie maken we gezamenlijk een plan om de kwaliteitszorg betekenisvol te maken.  Kwaliteit is niet iets dat je naast je dagelijkse werk doet, kwaliteit is dat wat je doet!
Dit alles natuurlijk met het doel het onderwijs voor onze leerlingen zo goed mogelijk te maken.

 
Hoe zou het zijn... 

  • als er vanuit de visie en waarden van de school een helder beeld is over wat kwaliteit voor jouw organisatie is?
  • als de kwaliteitszorg is verbonden met dat wat je elke dag doet?
  • als er gezamenlijk wordt gewerkt om deze kwaliteit elke dag waar te maken en te verbeteren?